~ DIY. - Canvas schilderij


In deze blog zal ik jullie uitleggen hoe ik het bovenstaande schilderij heb gemaakt.

Wat heb je nodig?

  • Canvas doek (kies een gewenst formaat).
  • Hout.
  • Kwasten.
  • Verf.
  • Modelleerpasta/modelpasta of grofkorrelig structuurgel. (zie foto)
  • Watervaste stift.
  • Lijmpistool
  • Schuurpapier
  • Spatel

De houten figuurtjes

Stap 1: Je zaagt uit hout de gewenste figuren. In mijn geval heb ik met een figuurzaag 3 hartjes gezaagd in verschillende formaten. 

Stap 2: Nadat je het hout hebt uitgezaagd ga je de figuren schuren. Door het schuren voorkom je dat de houten figuren scherpe randen hebben of dat je last krijgt van splinters.

Stap 3: Je gaat de figuren verven in de gewenste kleur. Zorg dat je de figuren op een krantje legt en dat je eerst een kant doet en deze goed laat drogen. 

Stap 4: Als de geverfde kant droog is ga je de andere kant verven en die laat je ook drogen.

Stap 5: Schrijf met een watervaste stift of een andere kleur verf de gewenste tekst op de houten figuurtjes.

Canvas schilderij


Stap 1: Smeer met de spatel modelleerpasta/modelpasta of grofkorrelig structuurgel op je canvas op de gewenste plekken. Zorg dat je het canvas goed laat drogen.

Stap 2: Als het canvas goed droog is ga je het canvas schilderen met kleuren die jij graag wilt gebruiken. Ik zelf heb parel verf gebruikt in de kleuren roze, paars en grijs. Bovenaan heb ik een beetje grijs gebruikt, en daarna roze en daarna paars met als doel om de kleuren een beetje te laten overlopen. Ik heb zelf de zijkanten, de bovenkant en de onderkant ook geverfd. Laat het canvas weer goed drogen.

Stap 3:  Als het canvas schilderij droog is lijm je de houten figuurtjes op het canvas. Zorg ervoor dat je de houten figuurtjes goed aandrukt.

Klaar! Als de figuurtjes er vast op zitten kun jij je schilderij ophangen aan de muur of op een leuke plek neerzetten.

Reacties

Een reactie plaatsen

Populaire berichten