~ Nails. - Marine Inspired.





In deze blog leg ik uit hoe je bovenstaande nail art kunt maken.



Wat heb je nodig?

¨Vijl. (het liefst een kartonnen vijl of glasvijl)
¨Bokkenpootje.
¨Nagelriem olie.
¨Handcrème.
¨Base coat. 
¨Top coat.
¨Donkerblauwe nagellak.
¨Witte nagellak en/of een witte nail art striper of speciale witte tape zoals washi tape.
¨Plakband of andere tape dat niet aan je nagels blijft kleven.
¨Gouden nagellak of ronde gouden nail art studs.
¨ Dotting tool


Stap 1. Zorg dat jij je nagels en handen goed verzorgd. In een eerdere blog heb ik hier al tips voor gegeven.  ~ Klik hier.

Stap 2. Als jij je handen verzorgd hebt, breng dan een base coat aan op elke nagel. Zorg dat de base coat goed droog is voordat je begint met de volgende laag nagellak.

Stap 3. Wanneer de base coat goed droog is breng je de donkerblauwe nagellak aan op al je nagels. Ook na de volgende laag wacht je totdat je nagels volledig droog zijn. Zelf wacht ik vaak een hele dag, omdat mijn nagels vaak slecht drogen. 's Ochtends als ik uit mijn bed kom heb ik allerlei afdrukken in mijn nagellak zitten als ik wel doorga met het lakken van mijn nagels. Van vroeger kan ik mij herinneren dat mijn nagellak best wel snel droogde, helaas is dat dus niet meer het geval.

Stap 4. De volgende stap is het maken van de witte strepen op je nagels. Ik heb alleen bij mijn middelvinger en mijn ringvinger witte strepen gemaakt.
Het maken van de witte strepen op je nagels kan op verschillende manieren. Ik zal er drie uitleggen.
       ¨Manier 1 is met een nail art striper. Dit is een nagellak met een heel dun kwastje of een dun tuitje. Maak met de nail art striper de buitenste lijnen van de witte strepen. Ik heb met paint een voorbeeld gemaakt, dan kunnen jullie zien welke buitenste lijnen ik bedoel. 

Met de nail art striper of een gewone witte nagellak kun je het gebied binnen de lijnen gaan 'inkleuren'.

        ¨ Manier 2 is met plakband of tape en gewone witte nagellak. Knip van plakband of ander tape wat niet zo blijft kleven reepjes af die je op je nagels kunt plakken. Zorg ervoor dat je de reepjes zo knipt dat je strepen wel ongeveer even groot zijn. Mocht het plakband/de tape toch iets te plakkerig zijn, dan kun je het beste het plakband/de tape eerst even op je hand plakken zodat je nagellak niet beschadigt raakt. Wanneer je alle reepjes plakband/tape  op je nagels hebt geplakt kun je met witte nagellak over je nagels gaan.
Het beste kun je het plakband/de tape er zo snel mogelijk af trekken voor het mooiste resultaat. Hoe langer je de nagellak laat drogen hoe lelijker de lijnen worden, omdat de nagellak plakkerig wordt.

Hieronder zie je een foto met een voorbeeld van reepjes plakband.



¨ Manier 3 is met gekleurde tape zoals washi tape. Als je witte washi tape hebt kun je de tape op gewenst formaat knippen en gewoon op je nagel plakken.

Een voorbeeld van een nailart met reepjes washi tape:



      Stap 5.  De stippen of studs. Op je duim, wijsvinger en op je pink maak je met een dotting tool 4 stippen op je nagels. Maak op je duimen 2 rijen van 4 stippen. Op je wijsvinger maak je 1 rij van 4 stippen, maar alleen aan de linkerkant van je nagel aan je rechterhand. Op je pink maak je 1 rij van 4 stippen aan de rechterkant aan je rechterhand.
Links doe je het precies andersom. Dan maak je 1 rij van 4 stippen aan de linkerkant van je pink en 1 rij van 4 stippen aan de rechterkant van je wijsvinger.

of

Plak met bijvoorbeeld wat doorzichtige nagellak de studs op precies dezelfde plekken op je nagel als ik hierboven heb omschreven.
¨ 2 rijen van 4 stippen op je duimen
¨ 1 rij van 4 stippen aan de linkerkant van je nagel aan je wijsvinger (rechts) en 1 rij van 4 stippen aan de rechterkant van je nagel aan je wijsvinger (links)
¨1 rij van 4 stippen aan de rechterkant van je nagel aan je pink (rechts) en 1 rij van 4 stippen aan de linkerkant van je nagel aan je pink.


Stap 6. Als alles droog is maak jij je nail art af met een top coat. Zorg dat je maar 1 keer over elk deel van je nagel gaat met je top coat. Zo voorkom je dat je nagellak uit loopt. Zelf gebruik ik een quick drying top coat, maar let op het maakt wel verschil uit van welk merk je de top coat gebruikt. De top coat van essence droogt bij mij niet snel bijvoorbeeld.

Ik hoop dat ik jullie zo voldoende heb kunnen uitleggen. Wat vinden jullie van de nail art die ik gemaakt heb?

Hieronder zie je trouwens een foto van de nagellak die ik gebruikt heb en ik zal ook er ook nog even bijzetten welk merk het is en of ik het zelf fijne nagellak vind.




¨ Essence a Twilight saga Breaking Dawn 03 A PIECE OF FOREVER(goud)
Deze nagellak van Essence vind ik wel heel fijn, maar het is ook geen standaard collectie. De gewone collectie droogt wat slechter bij mij, waardoor ik 's nachts allerlei afdrukken krijg in mijn nail art.

¨Catrice Quik Dry & High Shine Top Coat.
Ik vind dit een hele fijne top coat. Ik heb hem ook pas voor het eerst gebruikt bij deze nail art. De top coat droogt inderdaad snel en de volgende ochtend had ik geen afdrukken in mijn nail art staan in tegenstelling tot de quick drying top coat van Essence.

¨Essence allround talent.
Deze nagellak gebruik ik vaak als base coat. De naam zegt het namelijk al, je kunt hem overal voor gebruiken. En als base coat vind ik hem nog wel fijn, maar niet als top coat.

¨Catrice Ultimate Nail Lacquer 49 Keep Pool
Ik vind deze nagellak echt heel fijn lakken. Het borsteltje is ook rond en dekt daardoor al snel je hele nagel. Ik moest deze nagellak wel 2 keer aanbrengen voor een mooie dekking. De nagellak droogt ook best nog wel snel. Catrice is echt een merk die ik overweeg om vaker te kopen.

¨ Etos Long lasting wit
Deze nagellak vind ik absoluut niet fijn, hij is heel dik van structuur en lakt daardoor niet fijn en dekt ook niet mooi. Ik heb 2 soorten wit, deze van de Etos en een witte van de Hema, maar die willen allebei niet goed drogen, zijn dik van structuur en dekken niet mooi. Ik koop ook geen nagellak meer van de Hema of de Etos, omdat mijn ervaring met hun nagellak de afgelopen tijd niet erg positief zijn.

Reacties

Populaire berichten