~ Schilderij. Hope, Faith & Love


De afgelopen week ben ik druk bezig geweest met een schilderijtje.
Ik wist al vrij snel wat ik wilde. Namelijk iets met Hope, Faith & Love. 
Ik vind het namelijk erg belangrijk dat je altijd hoop, geloof en liefde moet hebben.
Hoop, geloof en liefde is de letterlijke vertaling van Hope, Faith & Love.
Nadat ik verschillende afbeeldingen had bekeken, was ik eruit wat ik met de tekst wilde.






Mijn eerste stap was dan ook de tekst.
Nadat ik de tekst op het schilderij had gemaakt, wilde ik de symbolen voor de woorden op het doek maken. Voor liefde geld een hartje, voor hope een anker en voor geloof een het kruis.

Maar ik was bang dat ik toch kleur wilde in het schilderij. Dus kwam ik op het idee om verfspetters op het doek te maken. Dit doe je heel makkelijk door acrylverf te verdunnen met water en simpelweg met je kwast over je doek te slaan. (let op! Sla niet OP het doek)
En toen kwam voor mij het moeilijkste gedeelte, namelijk de symbolen. Welke symbolen zouden goed passen bij de tekst. Hierbij heb ik om hulp gevraag bij mensen die ook wel verstand hebben van tekenen, kunst etc. Ik heb een aantal voorbeeldjes gekregen en die heb ik als voorbeeld gebruikt voor de symbolen. Een andere tip was om te werken met schaduw structuren. 

Ik heb verschillende ontwerpen op papier gemaakt en die heb ik er vervolgens bij gehouden. Uiteindelijk koos ik voor zwarte symbolen met schaduwstructuren.

Hieronder zie je het resultaat:




Wat vinden jullie van het schilderij?

Reacties

  1. Super! Ga ik ook proberen thuis :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk!
      Ik zou het leuk vinden om het resultaat te zien.
      Als je wilt mag je die wel sturen naar mijn mailadres.

      Liefs,
      Lucinda

      Verwijderen
  2. Hee.
    Ik wilde iets romantisch voor mijn vriendin maken. Ik heb jouw tips gevolgd en een mooi schilderij gemaakt. Ze vond het geweldig!
    Heel erg bedankt! Je hebt ons huis een stuk leuker gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Lars,
      Wat leuk om te horen dat je een mooi schilderij hebt kunnen maken d.m.v. mijn blog! Leuk ook dat je dat schrijft, ik vind het namelijk erg leuk om te horen dat ik iemand heb kunnen helpen!
      Ik zou het leuk vinden als je een foto van het resultaat zou kunnen sturen via de mail.

      Liefs,
      Lucinda

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten