~ Nails. Kingsday 2014

Hallo allemaal!
In deze blog laat ik jullie zien wat voor nail art ik heb gemaakt voor Koningsdag 2014.
Het was misschien handiger geweest om deze blog te schrijven vóór Koningsdag, maar hier heb ik geen tijd voor gehad. Mijn excuses hiervoor. 




Ik had mijn nagels al oranje, rood, wit & blauw gelakt, toen ik een héél leuk voorbeeld zag. Ik besloot mijn nagellak er weer af te halen en mijn nagels de volgende dag opnieuw te lakken.

Mijn nagels voor Koningsdag 2014:


Zelf vind ik het resultaat heel erg tegenvallen, maar ik wilde het concept toch met jullie delen.
Met deze nail art laat je de kleuren nagellak drogen op een papiertje. Als de nagellak namelijk stroperig wordt krijg je lijntjes en die trek je vervolgens met een satéprikker of dotting tool over je nagel.
In mijn nail art voorbeeld wilde ik eigenlijk mijn ringvinger met oranje nagellak doen, maar in de haast ben ik dat vergeten.
Deze nail art heb ik gevonden op de site van beauty ill. Voor een duidelijk filmpje van deze werkwijze klik je op de volgende link: http://www.beautyill.nl/2012/10/diy-thin-gradient-lines-nail-art.html

Wat heb je nodig?

¨Vijl. (het liefst een kartonnen vijl of glasvijl)
¨Bokkenpootje.
¨Nagelriem olie.
¨Handcrème.
¨Base coat. 
¨Top coat.
¨Gouden nagellak (evt. met glitters).
¨Witte, rode en blauwe (en evt. oranje) nagellak.
¨Dotting tool of een satéprikker.
¨Een vel papier om je nagellak op te doen.


Stap 1. Zorg dat jij je nagels en handen goed verzorgd. In een eerdere blog heb ik hier al tips voor gegeven.  ~ Klik hier.

Stap 2. Als jij je handen verzorgd hebt, breng dan een base coat aan op elke nagel. Zorg dat de base coat goed droog is voordat je begint met de volgende laag nagellak. 

Stap 3. Wanneer de base coat goed droog is breng je de gouden nagellak aan op al je nagels. Wacht je totdat je nagels volledig droog zijn. Ben je nog niet tevreden over de dekking, doe dan een tweede laag over je nagels. 
TIP: Doe optijd een rode, witte en blauwe klodder nagellak op een stuk papier, zodat de nagellak goed te tijd heeft om dik te worden. En gebruik oude nagellak, die zijn vaak al dikker van structuur!

Stap 4.  Gebruik een dotting tool of een satéprikker om door de nagellak te roeren en om te kijken of de nagellak dik genoeg is. De nagellak is dik genoeg als er slierten ontstaan die je over je nagel kunt trekken. Dit doe je door met je dotting tool of satéprikker door de nagellak te roeren en keer op keer van de nagellak op het papier over je eigen nagel heen te bewegen.  Doe dit bij zowel rood, wit als blauw en eventueel oranje.
Let op! Raak je eigen nagel NIET met je satéprikker of dotting tool.

Stap 5. Goed laten drogen. Ik weet niet zo goed of de nagellak afgelakt moet worden. Ik heb mijn nagels wel afgelakt, maar naar mijn idee werd het hele concept hierdoor verknald. Bij mij ontstonden hierdoor hele dikke slierten. Ik was bang dat de nagellak anders heel snel van mijn nagels zou gaan. Wil je wel aflakken? Gebruik een  goede topcoat om je nagels extra te beschermen tegen beschadiging.

Klaar, wat vinden jullie van deze nailart? Ik vind het zelf niet mooi geworden. Het was ook de allereerste keer dat ik dit concept gedaan heb. Mijn slierten zijn uiteindelijk veel te dik geworden mede door de topcoat. Toch wilde ik dit concept met jullie delen. Succes!



Reacties

  1. Deze nailart ga ik maken straks als het WK begint! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Danique,
      Wat leuk dat ik je met mijn blog op een nailart idee heb kunnen brengen! Zeker ook heel leuk voor het WK! Succes!
      Stuur me als je het af hebt een foto van je resultaat als je dat wilt :D

      Liefs,
      Lucinda

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten