~ Nails. feather inspired

Hallo allemaal, het is alweer een tijdje geleden dat ik een nail art met jullie gedeeld heb. De nail art die ik vandaag met jullie wil delen, heb ik al een tijdje geleden gemaakt, maar ik heb nog geen tijd gehad om er eerder over te bloggen.




De nail art:


Wat heb je nodig?

¨Vijl. (het liefst een kartonnen vijl of glasvijl)
¨Bokkenpootje.
¨Nagelriem olie.
¨Handcrème.
¨Base coat. 
¨Top coat.
¨Witte, zwarte, zilveren en licht roze nagellak. (Je kunt een zwarte, zilveren en witte striper gebruiken als je een vaste hand hebt of een dun kwastje als je geen striper hebt.)
¨ Dotting tool.

Stap 1. Zorg dat jij je nagels en handen goed verzorgd. In een eerdere blog heb ik hier al tips voor gegeven.  ~ Klik hier.

Stap 2. Als jij je handen verzorgd hebt, breng dan een base coat aan op elke nagel. Zorg dat de base coat goed droog is voordat je begint met de volgende laag nagellak. 

Stap 3. Wanneer de base coat goed droog is breng je de licht roze nagellak aan op al je nagels. Wacht je totdat je nagels volledig droog zijn. Ben je nog niet tevreden over de dekking, doe dan een tweede laag over je nagels. 

Stap 4.  Ik ben begonnen met het maken van de veertjes op de nagels van mijn duim en ringvinger. Eerst heb ik een boogje gemaakt en daarna heb ik er van die haartjes aangemaakt met een zwarte striper. Daarna heb ik hetzelfde gedaan met een witte striper, maar dan aan de binnenkant van elk veertje. Ik vond het persoonlijk heel moeilijk om de veertjes te maken, hierdoor heb ik mijn rechter duim bijvoorbeeld drie keer opnieuw gedaan. Ik ben zelf rechts, dus werken met links is lastiger voor mij.

Ik heb hieronder een afbeelding voor jullie met de stappen voor een veertje.





TIP: Als je niet goed bent in het maken van veertjes, oefen eerst op een blaadje hoe jij het best een veertje kan tekenen. Kun jij het best met de kleine haartjes beginnen, doe dit dan ook bij jou nail art. 
.
Stap 5. Als je de veertjes op je duimen hebt gemaakt, dan maak je met een zilveren striper een lijntje over het midden van het veertje zoals op de foto's. 

Stap 6. Nu kun je aan de gang met de andere nagels. Je kunt eventueel ook eerst het zwarte gedeelte van het veertje doen en alle zwarte strepen en stippen zetten op je nagels als je dat liever doet. Ik heb op elke nagel geprobeerd om de strepen op ongeveer dezelfde plekken te zetten en ongeveer dezelfde groottes aan te houden. Ik heb op elke nagel met strepen 3 zwarte, 3 witte en 2 zilveren lijnen gezet. Op mijn middelvingers heb ik 3 stippen gezet in 3 verschillende groottes. Een grote witte onderaan, daarboven een iets kleinere zilveren en daarboven een kleine zwarte.

Tip: Als een lijntje te dik wordt, kun je de lijn altijd proberen bij te werken met een dun kwastje en de licht roze nagellak.

Stap 7. Laat je nagels goed drogen voordat je de top coat aanbrengt voor een beschermende dekking. Laat ook deze goed drogen voordat je iets met je handen gaat doen.

Wat vinden jullie van mijn nail art?



Reacties

Populaire berichten