~ Oud & Nieuw - Alvast een gelukkig nieuw jaar!

Het is alweer Oudjaarsdag. Wat gaat een jaar achteraf toch weer snel voorbij.
Nog even een de klok slaat 12 keer en 2015 wordt ingeluid met knallen, siervuurwerk, champagne, hapjes, oliebollen en natuurlijk je familie en de buurt feliciteren met het nieuw jaar. 

2014
2014 is wederom een jaar waarin veel gebeurd is. Elk jaar kent zijn hoogte- en dieptepunten en dat is voor iedereen natuurlijk verschillend, maar er zijn ook momenten waarop er een groep mensen betrokken raken bij een hoogte- of dieptepunt.

Ondanks alle dieptepunten die je misschien hebt meegemaakt, hoop ik dat je terug kunt blikken op de positieve momenten van 2014. Momenten waarop jij jezelf hebt overtroffen, waarbij je grenzen bent overgegaan op een positieve manier, misschien wel een nieuwe baan/nieuwe kansen hebt gekregen of verdient, een leuke liefde tegen bent gekomen waar je misschien inmiddels wel een relatie mee hebt, de leuke en gezellige momenten die je hebt mogen beleven met de mensen die om je geven en met je vrienden, je hebt misschien je examen gehaald en je bent een studie gaan doen, je bent goed overgegaan naar het volgende schooljaar of je hebt bijvoorbeeld in je studie bepaalde diploma's gehaald. Kortom allemaal hele positieve dingen die we eigenlijk ook weer snel vergeten wanneer we iets negatiefs meemaken. 

Probeer de focus niet te leggen om de negatie gebeurtenissen in het leven. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, ook mij lukt het niet altijd. Maar de negatieve dingen in het leven zullen er altijd zijn en de positieve momenten zijn eigenlijk uniek, want de meeste bijzondere gebeurtenissen maak je maar één keer mee in je leven.
Natuurlijk snap ik dat je sommige dieptepunten ook maar één keer meemaakt in je leven, maar dankzij die dieptepunten waardeer je vaak wel weer wat je wél hebt, wie je échte vrienden zijn en soms komen er nieuwe kansen op je pad door een negatieve gebeurtenis.


Probeer alle leuke en mooie herinneringen terug te halen en te beseffen hoe positief 2014 eigenlijk wel niet voor je was en wat je allemaal hebt bereikt. Haal hier motivatie uit en hopelijk kun je 2015 dan vol goede moet beginnen met doelen die je dit jaar wilt bereiken.

Voor mij is het een jaar geweest waarin ik vooral de laatste helft van het jaar meer ondernomen heb, zoals acteerworkshops, de musical Van Katoen en Nu, de voorstelling bij The Young Ones, gecast worden voor studentenproducties en de film Broeders Bloeden Samen, weer meer met vrienden afspreken, meer genieten van de leuke momenten, positiever kijken naar het leven en ik heb ook wat angsten overwonnen.

Ik wens iedereen een heel mooi, goed en gezond 2015 vol liefde, geluk, blijdschap en vriendschap!

Goede voornemens
Misschien heb je alweer een heel lijstje gemaakt met goede voornemens voor 2015. 
Heel bekend zijn natuurlijk het stoppen met roken, beter je best doen op school, meer sporten, gezonder eten en noem zo maar op.
Ik heb geen goede voornemens, omdat ik er niet zo in geloof. Als ik was wil veranderen wacht ik niet tot het nieuwe jaar. Ik kan er ook meteen mee aan de slag gaan.

Één tip: Leg de lat niet te hoog voor jezelf. Als je een doel toch niet bereikt hebt, kijk dan naar hoever je bent gekomen. Elk stapje is er één en of jij je doel dan wel of niet bereikt hebt doet er niet toe. Je bent verder dan waar je was en daar mag je heel erg trots op zijn!

Mijn Oud & Nieuw
Ik ga vanmiddag gezellig met vrienden naar de keet van vrienden, waar we bij elkaar gaan zitten, muziek luisteren, carbid schieten etc. Vanavond zit ik denk ik bij mijn ouders, want ik heb verder geen plannen voor Oud & Nieuw. Op Nieuwjaarsdag gaan we 's middags meestal naar een tante waar dan ook een hoop familie komt en dan gaan we daar het nieuwe jaar nog even vieren.

Wat ga jij doen met Oud & Nieuw? En wat zijn zoal jij hoogtepunten geweest van 2014? Heb jij wel goede voornemens? 


Ik ben benieuwd! Laat het eventjes weten in een reactie.

Liefs,
Lucinda

Reacties

Populaire berichten