DIY - Ontwerp een logo voor Kittehscupcakes.nl


Larissa en Tara Verbon bloggen samen op de site Kittiehscupcakes.nl. Ze schrijven blogs over van alles wat hen interesseert, zoals fashion, beauty, food en lifestyle. De meiden zijn nu op zoek naar een logo voor op hun blog en jij kunt meedoen.
Op de site van Created on Friday kunnen opdrachtgevers een call maken waarop mensen die lid zijn en het leuk vinden om creatief te zijn hun pitch uploaden. De opdrachtgevers kunnen hier bepaalde voorwaarden aan verbinden waaraan een logo moet voldoen.
Zoals ik al genoemd had zijn Larissa en Tara Verbon op zoek naar een logo voor op hun blog, hun youtube-kanaal etc. Ik heb ook meegedaan en het zou super leuk zijn als je op mijn ontwerp wil stemmen (het voordeel is dat je op meerdere ontwerpen kunt stemmen). Uiteraard kun je zelf ook mee doen als je wilt!


Mijn ontwerp


Ik heb mijn logo geinspireerd uit de header van kittiehscupcakes.nl. De stijl van de tekst komt terug in de lijnen van de driehoek. Daarnaast heb ik het infinity teken gebruikt als connectie tussen Tara en Larissa. Ze zijn zussen en dat is voor altijd. Daarnaast doen ze natuurlijk ook samen de blog en met het infinity teken wilde ik benadrukken dat ze het samen doen.
De kleuren heb ik eenvoudig gehouden. Ik heb er bewust voor gekozen om de site niet te vermelden, mochten Tara en Larissa ooit iets willen ontwerpen of uitbrengen met een logo van hun, dan is het handiger als de site niet in het logo staat.

Voor de pitch heb ik 2 video's gebruikt en wat foto's van de meiden en hun blog. Ik heb het nummer cool kids erin verwerkt, dat leek me namelijk wel leuk en ook aangenaam om naar te luisteren.

~Klik hier. om te stemmen op mijn ontwerp. Het zou echt heel tof zijn als jullie zouden willen stemmen :D.

Ook meedoen?
Je kunt de link vinden op de blog
Kittehs Cupcakes of je kunt direct naar de site van Created on Friday.

DO'S & DONT'S
Do's:
  • Uitstralen dat het over online content gaat (blog en video)
  • Positiviteit uitstralen
  • Mogelijkheid tot animatie
  • Minimalistisch
  • Herkenbaar en 'makkelijk'
  • Logo hoeft niet de naam KittehsCupcakes te bevatten
Don'ts:
  • Geen kinderachtige uitstraling
  • Geen tierelantijntjes en niet te girly
  • Niet te kleurrijk
  • Katten en cupcakes hoeven niet benadrukt worden
Heb je zelf al meegedaan of ben je van plan om mee te doen? Laat het eventjes weten in een reactie hieronder. Ik ben ook benieuwd wat jullie van het ontwerp vinden.

Liefs,

Lucinda




Reacties

Populaire berichten