~ Nails - Winter inspired.

In de kerstvakantie heb ik de nagels gelakt van een Nina, goede vriendin van mij.
Eind november was ze jarig en toen ik vroeg wat ze voor haar verjaardag wilde hebben zei ze dat ze het leuk zou vinden als ik haar Nagels zou lakken. Ik wil haar nagels altijd wel lakken, maar dat kreeg ze niet als verjaardagscadeau! Dus in de vakantie hadden we allebei mooi tijd om af te spreken.

Nina heeft relatief korte nagels wat het lastig maakt om een nail art uit te kiezen die leuk is en niet te druk is voor op haar nagels. Na een tijdje hadden we een nail art gevonden als inspiratie die we daarna een beetje aan onze voorkeur hebben aangepast. Ik had sinds kerst eigenlijk al een hele tijd geen nail arts meer gedaan, waardoor ik er voor mijn gevoel weer 'in' moet komen. Daarnaast ben ik een enorme perfectionist en ik kan dus eigenlijk nooit echt tevreden zijn met wat ik doe of maak. 
Tegenwoordig zijn de professionele nail arts altijd zo mooi en strak, terwijl dat bijna niet meer uit de hand is. De meeste gebruiken stickers/water decals of stempel kit's. Hierdoor leg ik de lat voor mezelf heel hoog, maar kan ik er nooit aan voldoen, omdat je het nooit helemaal strak en recht krijgt vanuit de hand.

De nail art die Nina gekozen heeft zie je op de foto hieronder. Het idee is eigenlijk dat de stippen sneeuwvlokjes zijn alleen dan niet standaard blauwe lucht met witte vlokken, maar ook wat speelser door wit als basis te nemen met blauwe vlokken.


Wat heb je nodig?

¨Vijl. (het liefst een kartonnen vijl of glasvijl)
¨Bokkenpootje.
¨Nagelriem olie.
¨Handcrème.
¨Base coat. 
¨Nagellak remover.
¨Wattenschijfje.
¨2 kleuren nagellak, ik heb witte en blauwe nagellak gebruikt.
¨Dotting tool, een schuifje voor in het haar of een tandenstoker.

Stap 1. Verzorg je handen, nagels en nagelriemen goed. In een eerdere blog heb ik hier al tips voor gegeven.  ~ Klik hier.

Stap 2. Als jij je handen verzorgd hebt, pak dan een wattenschijfje met nagellak remover en reinig je nagels. Breng daarna een base coat aan op elke nagel. Zorg dat de base coat goed droog is voordat je begint met de eerste laag nagellak. 

 Tip: Door je nagels eerst schoon te maken met nagellak remover, blijft de nagellak langer zitten.

Stap 3. Lak de nagels nu in de kleur die jij wilt dat de nagels krijgen. Ik heb de nagels van Nina om en om gelakt. De duim blauw, wijsvinger wit, middelvinger blauw, ringvinger wit en de pink blauw. Laat deze onderlaag goed drogen voor je met de sneeuwvlokken begint.

Stap 4. Pak de dotting tool, schuifje of tandenstoker en doe telkens een beetje nagellak op het bolletje/puntje. Begin met stipjes zetten aan de rand van de nagel. Je krijgt als het ware een randje met allemaal kleine stipjes. Voor langere nagels zou dit perfect zijn in het gebied van de french manicure, maar voor kortere nagels moet je zelf een klein gebied nemen. Pas op dat je de rand niet te dik maakt op korte nagels, want dan ziet het er heel druk en rommelig uit.

Stap 5. Wanneer je de rand gedaan hebt kun je op de rest van de nagel 'dots' zetten. Probeer de ruimte te vullen, maar zorg dat je niet teveel 'dots' zet. Probeer ook af te wisselen met grote en kleine 'dots' hier wordt het ook weer leuk en speels van.

Stap 6. Laat je nagels goed drogen voordat je de top coat aanbrengt voor een beschermende dekking. Laat ook deze goed drogen voordat je iets met je handen gaat doen. 

Dat waren de stappen. Wat vinden jullie van deze nail art?

Reacties

Een reactie posten

Populaire berichten