Theater - Ali Baba en de 40 rovers.


Theater Terra is dit seizoen weer te zien in veel Nederlandse en Vlaamse theaters met hun familiemusicals 'Ali Baba en de 40 Rovers' en 'Kikker is jarig'.
Vrijdag 16 januari mocht ik aanwezig zijn bij de première van 'Ali Baba en de 40 Rovers' in theater de Meervaart.


Thuis kreeg ik een mailtje of iemand een verslag wilde schrijven van de voorstelling. Vrijwel snel zag ik dat Desi van Doeveren één van de actrices is en toen was ik al om. Desi heeft namelijk ook in de musical Van Katoen en Nu gespeeld bij ons in Almelo, waar ik ook in mee mocht spelen.
Het leek mij dus heel leuk om te kijken welke voorstelling ze daarna is gaan doen.

(Terwijl ik deze blog aan het schrijven ben, zie ik ineens dat het buiten aan het sneeuwen is! Volgens mij is het helaas natte sneeuw :(. Ik vind sneeuw leuk om te zien en om er doorheen te lopen, maar dan moet het wel blijven liggen :D)

Na een tijdje zag ik via Facebook dat Floris Verbeij meegeholpen heeft met het schrijven van de muziek en dat Joris van Veldhoven en Bo van Vliet hebben gezorgd voor het decor, de kostuums, het ontwerpen en maken van de poppen en de artistieke toevoegingen. Ik ken hen ook allemaal van Van Katoen en Nu. Ik ben dus ook echt super trots op wat iedereen nu weer gepresteerd heeft na de musical. Ik vind het toch altijd speciaal om te zien dat ze gevraagd worden voor nieuwe projecten en dat ze dat ook nog eens super goed doen!


De reis

Naar Amsterdam is altijd een best lange reis voor mij. Met de trein is het ongeveer 2 uur met 3 minuten overstaptijd in Amersfoort (die ik bijna nooit kan halen door vertragingen). Het overstappen was wel eventjes spannend, want de trein was te laat in Almelo en door de vertraging had ik 1 minuut overstap tijd. Maar gelukkig staat de volgende trein dan altijd aan de andere zijde van het perron. Daarna moest ik nog iets meer dan 15 minuten met de bus. Onderweg begon het ineens keihard te regenen, dus dan is het Openbaar Vervoer wel handig, maar ik vond het ook wel jammer dat de afstand naar het theater zo ver is van het station omdat ik het ook wel fijn vind om een stuk te wandelen.

Theater de Meervaart
Toen ik aangekomen was bij Theater de Meervaart zag ik meteen Carice van Houten ook aan komen lopen, dat was echt een wauw moment! Doordat het een première is, zijn BN'ers ook uitgenodigd. Ondanks dat zij ook gewoon mensen zijn vind ik het toch wel speciaal dat je een bekende Nederlander ineens van dichtbij ziet. Ik vraag ze niet of ze met mij op de foto willen, want dit zijn ook gewoon privé uitjes voor hun en ze worden al op de foto gezet door de pers.

Andere BN'ers die ik bijvoorbeeld gezien heb zijn Ferry Doedens, Alex, Kees Klaasen van Nieuwkerk, Ruben Nicolai, Anne-Marie Jung en Rop Verheijen.

In het theater was nog van alles geregeld voor de première. Zo konden kinderen bijvoorbeeld hun naam in het Arabisch op papier laten zetten, een henna tattoo laten maken en kleurplaten inkleuren. 

Na de voorstelling en de terugreis

Na de voorstelling zijn de fotograaf voor het verslag op de site van het Theaterparadijs en ik nog even het podium op geweest voor wat foto's van de cast en niet veel later zijn we ook weggegaan.

De fotograaf die samen met mij namens het theaterparadijs verslag mocht doen van de voorstelling moest ook richting Amersfoort dus heeft hij me afgezet op het station van Amersfoort. Zo hoefde ik niet met de bus terug naar Schiphol en vervolgens met de trein naar Amersfoort en daar weer overstappen en de trein pakken naar Almelo. Op Amersfoort hoefde ik niet heel lang meer te wachten en om half 12 stond ik weer in Almelo.

De recensie die ik heb geschreven is gecontroleerd en is te lezen op de site van het Theaterparadijs. ~ Klik hier. voor de link.

De voorstelling is een aanrader als je met je kinderen, zusje, broertje, nichtje, neefje, buurjongen, buurmeisje etc. naar een leuke voorstelling wilt!


Reacties

Populaire berichten