Hello Monday!

Het is alweer maandag, wat gaan weekenden toch altijd veel te snel voorbij. Waarschijnlijk zit je nu op school of ben je aan het werk en verlang je nu alweer naar het weekend. Ik wil nog graag eventjes terugblikken op het afgelopen weekend! Heb je wat leuks gedaan of meegemaakt? Laat het eventjes weten, ik ben benieuwd!


Verjaardagsfeest
Vrijdagavond vierde ik samen met mijn tweelingbroer, Jordy, onze verjaardag. Het was best druk, want normaal vieren we het op de dag zelf met een klein groepje vrienden, familie en kennissen en daarna nog apart voor vrienden. Omdat ik in Maastricht was en mijn broertje 's ochtends altijd vroeg uit bed moet omdat hij bij Hoogstraaten werkt kwam het beter uit om het op vrijdagavond te vieren. We hadden allebei ook vrienden uitgenodigd naast het kleine groepje die ook altijd aanwezig is.

Jordy had buiten een tent opgezet met een heater en lampen waar hij samen met zijn vrienden kon feesten. Ik zat binnen met mijn vrienden, ouders, familie en kennissen. Ik vond het allemaal heel erg gezellig! Op een gegeven moment hadden vrienden van Jordy hem voor de gein een opblaaspop cadeau gedaan, ze had meteen een naam: Annabel. Het was echt hilarisch!
Ik heb ook hele leuke cadeau gekregen waar ik nog een blog over ga maken, maar ik heb nog niet alles binnen, dus daar wacht ik nog even mee!
Omdat we het feest op vrijdag hielden en veel mensen de volgende dag toch weer moeten werken was het feest nog best wel op tijd afgelopen. Nadat iedereen weg was heb ik nog even geholpen moet opruimen en ben ik onder de douche gegaan. Iets na half 3 lag ik ongeveer in bed.

Zaterdag
Om half 7 ging de wekker weer zodat ik ook nog eventjes tijd had om te sporten voordat ik naar Amsterdam ging voor de open dag van de opleiding Allround Styling op Academie Artemis. Ik besloot de internationale trein te nemen zodat ik in één stuk door naar Amsterdam kon reizen. Ik heb zo'n enorme hekel aan het overstappen, vooral omdat je door vertragingen heel vaak de aansluitende treinen mist.
Het was alweer een hele tijd geleden dat ik op zaterdag de internationale trein nam naar Amsterdam, dus het verbaasde me dat het enorm druk werd in de trein. Elke zondag reis ik ook samen met Elize naar de workshops van Set Academy bij A Million Faces en dan is de internationale trein heel erg rustig.

Hier was het nog rustig.

In Amsterdam nam ik de tram naar de Prinsengracht waar Academy Artemis erg dichtbij was. Google Maps gaf namelijk aan dat het 27 minuten lopen was en ik wist niet hoe lang je op zo'n open dag rond zou lopen en wat er allemaal te doen was. Achteraf ben ik er ongeveer anderhalf uur geweest en heb ik veel gezien, vragen kunnen stellen aan leerlingen die de opleiding volgen en heb ik een presentatie bijgewoond.


Het lijkt me een hele leuke opleiding omdat het heel erg creatief is en je heel erg breed wordt opgeleid als styliste. Zo ben je bezig met de styling op het gebied van mode, interieur, media en food. Veel mensen denken aan het simpelweg aankleden van een model of een woning, maar het gaat veel dieper, want je krijgt te maken met de materiaalkeuze, de kleurkeuze, invloeden van de actualiteiten etc.

Om toegelaten te worden moet iedereen opdrachten maken en meenemen op de dag waarop je bent uitgenodigd om nog een opdracht te maken en je eigen opdracht te presenteren samen met een filmpje die je zelf maakt. Toch twijfel ik of ik een poging moet doen om toegelaten te worden.. Ik ben bang dat ik - net zoals bij de toneelscholen - de bevestiging krijg dat ik niet goed genoeg ben. Daarnaast twijfel ik of ik het creatief zijn echt wil als beroep of dat ik het als hobby ernaast wil doen, omdat ik ook wel leergierig ben en ook van veel andere dingen hou. Het blijft lastig om te kiezen.

De terugweg ben ik lopend naar het station gegaan en kwam ik onderweg nog een paar demonstraties tegen. Ik zag veel studenten van het UvA bij het maagdenhuis en een demonstratie tegen 'huurexplosie' tegenover de Dam.


Ook zag ik nog 7 ME busjes bij het beursplein staan en dat riep wel vragen op waarom er zoveel ME's klaarstonden, maar dat weet ik eigenlijk nog steeds niet, haha.
Op het station had ik nog eventjes tijd voordat ik de trein kon nemen en ben ik eventjes gaan kijken bij de piano. Ik vind het altijd zo leuk om te luisteren naar de muziek die anderen maken. Omdat ik zelf nog keyboard aan het leren ben, durf ik er zelf niet te gaan zitten.
In de trein kon ik weer eens lekker een boek lezen, omdat ik geen leerwerk had dit keer.

Nog even een fotootje van de piano!

's Avonds ben ik niet al te laat naar mijn bed gegaan.

Zondag 
Ook op zondag ging de wekker om half 7 zodat ik ook nog tijd had om te sporten en daarna de internationale trein kon nemen met Elize naar Amsterdam. Eerst hebben we Elize thuis opgehaald en daarna zijn we naar het station gereden. In de trein kregen we de melding dat we tussen Hilversum en Amsterdam een vertraging van 15 tot 30 minuten zouden oplopen i.v.m spoedwerkzaamheden, maar we kwamen gewoon op tijd binnen. Wat mij opviel was dat de trein voor de verandering op zondag ook druk was..

We liepen weer naar het IJ om de pond te nemen, erg leuk en zelf gratis! Dat had ik nooit verwacht. Het is wel een snelle manier om bij Amsterdam Noord te komen, want met de bus moet je altijd helemaal omrijden. Zelf houd ik niet zo van reizen met het openbaar vervoer en ga ik liever lopen.

Het uitzicht bij A Million Faces

Van 2 tot 5 hadden we een workshop Camera Acteren van Kimberley Klaver. Het blijft altijd maar raar dat je les krijgt van personen die je kent van televisie. Zo hebben we ook al lessen toneel gehad van Melodie Klaver en Gaite Janssen, presenteren van Tess Milne en krijgen we nog auditietraining van Talisia Misiedjan. Talisia is er redelijk vaak bij omdat zij werkt voor A Million Faces en dus ook kijkt of ze mensen kan scouten voor commercials of projecten voor op televisie, Natuurlijk hoop ik gecast te worden, maar Kimberley vertelde ook wel dat het niet zo is dat je slecht bent of niet goed genoeg als je niet gecast wordt. Want het ligt er maar net aan wat voor mensen ze zoeken, in welke leeftijdscategorie en zo nog veel meer.


Elize en ik made by Elize, sorry voor de slechte kwaliteit!

Het is wel een beetje een valkuil voor mij, omdat ik juist altijd het beste van mezelf wil laten zien en op die manier te veel in mijn hoofd bezig ben. Ik wil dat zo graag loslaten..
Herkennen jullie je daarin of hebben jullie misschien wel tips? Laat het ook eventjes weten :D.

De terugweg ging ook lekker, want we hadden nog eventjes tijd over om de winkeltjes eventjes in te gaan (het is daar altijd lekker warm, haha). Elize heeft bij de HEMA nog een heel leuk notitie boekje voor mij gekocht voor mijn verjaardag, wat echt niet gehoeven had, maar ik wel echt super sweet vind!

Elize! & het Eye :D

In de trein naar Amersfoort was het weer zo druk dat mensen moesten staan, ze hadden ook maar een enkele trein ingezet en geen dubbeldekker. We werden gecontroleerd en op dat moment kwam ik achter de reden van de drukte, het was vorige week boekenweek en daarom konden mensen gratis met de trein reizen als ze het boekenweekgeschenk toonden: het boek 'De zomer houdt je ook niet tegen' van Dimitri Verhulst.
Elize was alleen haar dagkaart kwijt en moest in Amersfoort inchecken met haar OV, dat vond ik zo zielig, want een reis naar Amersfoort is niet heel goedkoop. In Amersfoort hadden we ook nog eventjes de heater opgezocht, dat was wel nodig met de kou!
We waren lekker op tijd in Almelo.

Reacties

Populaire berichten