Yesterday was my birthday!

Hee allemaal!
Gisteren (10 maart) was ik jarig. Ik ben inmiddels alweer 20 geworden, wat gaat de tijd toch snel en wat voel ik me toch eigenlijk best wel oud.
Ik had geen tijd om een blog te schrijven omdat ik maandagavond naar Maastricht ben gereisd en ik had daar geen Wifi tot ik terug in de trein zat.
Het was eens een verjaardag anders dan normaal. Normaal ben ik gewoon gewend om thuis wakker te worden, naar school te gaan of in het weekend thuis te zijn. Maar nu was ik dus in Maastricht en sliep ik dus niet thuis.
Ondanks dat ik volwassen ben voelde het toch wel vreemd. Het was dan ook een hele dubbele dag, want ik had namelijk ook audities voor de toneelschool in Maastricht.
Naar Maastricht reizen is voor mij zo'n 3 1/2 uur reizen, dus was het fijn om 's ochtends niet om half 7 in de trein te hoeven zitten en vervolgens nog de hele heenreis, de auditie en de terugreis te doen in één dag. Ik was blij dat ik gelukkig nog een plekje had om te slapen!

De heenreis
Het treinen ging wat minder fijn, want ik heb een blessure aan een gewricht tussen mijn bekken en mijn ruggengraat en slepen met tassen en een koffer is dan niet erg ideaal. Vooral omdat je elke keer in de trein en uit de trein moet. Plus de dubbeldekkers hebben ook allemaal een zitje beneden of boven :( In Amersfoort had ik 3 minuten overstap tijd, maar ik ken Amersfoort en bijna altijd heb je vertraging met de trein.. Maar deze keer kon ik de overstap netjes redden en was ik op tijd in Utrecht Centraal. In Utrecht heb ik nog eventjes geluisterd naar een meisje die erg leuk piano speelde (sorry ik heb geen foto :$) En daarna kon ik door met de trein naar Maastricht. Helaas kregen we onderweg te maken met vertraging waardoor we 25 minuten later aankwamen dan gepland. Dat vond ik toch wel een beetje vervelend omdat ik zo vroeg mogelijk naar bed wilde gaan. Wel zijn er veel mensen die zo lief waren om mij even te helpen met de koffer in de trein zetten, dat vond ik echt super lief!

Eindelijk in Maastricht moest ik op zoek naar de markt, want daar zou een 3e-jaars student aan de toneelschool van Maastricht mij ophalen en naar de kamer van haar vriendin brengen. Dat sjouwen met de koffers, tassen en een blessure over de klinkers was echt verschrikkelijk. haha. Achteraf ben ik blij dat ik dat allemaal achter de rug heb. Om 11 uur was ik eindelijk op de markt en daarna waren we ook zo in de kamer. Ik had als bedankje nog wijn en een snackmix meegenomen voor de dames.

Niet veel later ben ik mij gaan klaarmaken om naar bed te gaan, want om kwart voor 7 had ik de wekker gezet. Het bed vond ik wel een beetje eng, want ik moest met een laddertje naar boven en ik heb een beetje hoogtevrees/angst om te vallen. Dus naar beneden gaan duurde wel eventjes, haha.

De volgende ochtend
's Ochtends heb ik gelijk mijn lieve broertje gefeliciteerd, want ik ben tweeling! Ik ben wel 4 minuten ouder, dus ik ben de oudste thuis :D. Mijn moeder had mij ook nog even gebeld om me succes te wensen en ik had al wat lieve berichtjes gekregen via Whatsapp waar ik niet op kon antwoorden omdat ik geen WiFi had.

Ik hou ervan om 's ochtends nog wat oefeningen te doen om wakker te worden en toch een beetje sportief te zijn. Maar met een blessure doen toch veel oefeningen wel zeer. Buikspieroefeningen doen gelukkig geen zeer, dus blijven die over.

Om 11 uur moest ik bij de toneelschool zijn en om half 11 ben ik dan ook weggegaan uit de kamer.
De koffer heb ik op eigen risico maar in de hal gezet omdat de koffer te zwaar was om telkens van lokaal naar lokaal mee te slepen.

Ik had ook een rooster gekregen met daarop de lokalen en de lessen. In de kantine werd ons vertelt met wie we mee moesten en daarna was het gelijk al tijd voor de monologen. Ik had een stuk gekozen uit Ivanov van Anton Tsjechov en een hertaling van Hugo Metsers.
Na de monologen hadden we improvisatie en daarna was het alweer pauze van half 1 tot half 2.

Na de pauze zijn we bezig gegaan met de monologen die wij zelf hadden uitgekozen en daarmee zijn we aan het werk geweest met een regisseur. Dus de monoloog op een andere manier doen dan je hem oorspronkelijk geleerd had.

Het enige wat we moesten doen was onze eigen performance en hiervoor had ik zelf een monoloog geschreven en de rest bedacht wat ik wilde doen. De lessen waren rond 7 uur afgelopen.

Het was een hele leuke dag, maar ook wel druk. De dag vloog zo voorbij.

De terugreis
Ik had echt net de trein van 19:36 en kon mee naar Utrecht Centraal. Helaas hadden we vertraging in de trein opgelopen omdat er iemand langs het spoor wandelde en kon ik de trein naar Almelo niet meer redden waardoor ik moest wachten op de trein naar Amersfoort en daar weer overstappen op de trein naar Almelo. Om 23:25 was ik dan eindelijk in Almelo en daar stonden mijn ouders op mij te wachten om mij nog voor 00:00 te feliciteren! Dat was echt wel enorm lief!

Eenmaal thuis heb ik nog een paar hele lieve verjaardagskaartjes geopend en gelezen en ben ik later ook naar bed gegaan. Ik was echt gesloopt.

De cadeautjes krijg ik nog (al weet ik wel wat ik van mijn ouders krijg, helaas kon mijn moeder dat niet geheim houden haha). Vrijdag houden we namelijk onze verjaardag (mijn broertje en ik) voor familie, vrienden en kennissen. Ik heb er super veel zin in!

Reacties

Populaire berichten