Dit is de reden waarom ik al lang geen nail arts meer heb geplaatst

Hallo allemaal!
Zoals jullie misschien wel gezien hebben, - of eigenlijk juist niet - heb ik al een hele tijd geen nail arts meer geplaatst. Ik leg jullie eventjes uit hoe dat komt. En eigenlijk heeft het alles te maken met imperfecties. Imperfecties die iedereen eigenlijk heeft, maar niet wil hebben of erkennen.

Iedereen heeft zijn imperfecties: littekens, striae, acne en noem zo maar op. Ik moet je zeggen ik ken geen mensen die bijvoorbeeld geen littekens hebben.. Daarnaast heb ik zelf ook striae, helaas. En ja al die imperfecties zijn niet zo goed voor je zelfvertrouwen. Maar we hebben gemerkt dat we niet de enige zijn op de wereld met deze imperfecties, sterker nog er is niemand perfect!

Zo heb ik sinds 2 jaar geleden ook last van wintervingers. Heel irritant! Het doet namelijk pijn, het jeukt en je kan er niks mee. Zodra het koud begint te worden buiten, slaat mijn doorbloeding in mijn vingers en tenen een beetje op hol en werkt de doorbloeding niet meer zo goed. Hierdoor krijg ik hele dikke rode vingers en tenen. Gelukkig maar vreemd, had ik dit jaar alleen last van wintervingers aan mijn rechterhand. Mijn linkerhand had nergens last van en mijn tenen hadden er ook niet zoveel last van. Deels was het mijn eigen schuld, want ik ben te laat handschoenen gaan dragen.

Bij winterhanden en -tenen treed er een vertraging op van de bloedvaten in de voeten en handen. De doorbloeding loopt hierdoor dus niet goed. Bij mij zorgt het ervoor dat ik rode/paarse plekken op mijn vingers krijg die jeuken en pijn doen. Vervolgens beginnen mijn vingers en tenen dan ook dikker te worden en zodra ze dik zijn, blijven ze zo totdat het weer verandert en de temperatuur stijgt. 
(eventjes een voorbeeld van wintertenen, dit zijn niet mijn tenen.)

Gedurende de winterperiode was mijn handfunctie hierdoor beperkt, waardoor ik een maar paar keer mijn nagels heb kunnen doen. Mijn vingers doen dan gewoon heel veel pijn en de huid kan barsten doordat mijn vingers veel dikker zijn dan normaal. Tijdens de periode waarin ik veel last had van mijn vingers en tenen ben ik Ginkgo Biloba tabletten gaan gebruiken, omdat Ginkgo Biloba de doorbloeding zou stimuleren. Het hielp wel iets, maar niet super veel. De zalf voor winterhanden en -tenen van VSM hielp mij helemaal niks.

Gelukkig is het buiten al een hele tijd warmer en zijn mijn wintervingers en -tenen al weer een tijdje over. Helaas heb ik nog steeds last van de gevolgen van mijn wintervingers. Mijn nagels zijn namelijk in de winterperiode beschadigt geraakt door mijn wintervingers. De huid rondom mijn nagels (met name de onderkant) heeft mijn nagels ingedeukt. Nu groeien die deuken langzaam naar boven en ben ik er ook bijna vanaf. Het vervelende is alleen dat ik nu ook op sommige plekken lucht onder mijn nagels heb en mijn nagels op sommige plekken ook gaan scheuren. Ik ben daarom even voorzichtig met het gebruik van nagellak, omdat ik niet wil dat er iets ontsteekt.

Ik heb een foto gemaakt van rechterhand voordat ik mijn nagels geknipt heb. Mijn nagels vouwden soms dubbel als ik iets wilde pakken, omdat er lucht tussen zit en mijn nagel daardoor slap is. Nu ik ze geknipt heb, heb ik daar geen last meer van. Ik heb nu alleen wel last van bijna afscheurende nagels die ik af plak met pleisters, omdat ik mijn nagelvlees niet open wil hebben liggen. 

Ik heb ooit toen ik net begonnen was met mijn blog wel een aantal foto's met nail arts geplaatst. Zie je er een leuk design bij en wil je graag weten hoe ik het heb gedaan, dan wil ik daar altijd een DIY blog over schrijven!

Reacties

Populaire berichten