Fijne Moederdag! (+ideetjes)

Vandaag is het weer Moederdag, jeetje wat gaat de tijd snel! Wat ga jij vandaag doen om je moeder te verrassen? Ga je haar verrassen met een lekker ontbijtje op bed, iets creatiefs dat je gemaakt hebt, een leuke kaart of gedicht, een leuk cadeau, gaan jullie vanavond uit eten of trekken jullie er vandaag op uit? Ik heb een memo-bord gemaakt en we gaan er vandaag op uit (niet speciaal voor moederdag, maar het wordt wel super leuk!)

Flowers
Het is wel algemeen bekend dat de meeste moeder het leuk vinden om een bos bloemen te krijgen, zelf ben ik er iets minder van. Ik vind bloemen wel heel mooi, maar bossen bloemen vergaan altijd en dat vind ik zonde. 
Het beste is natuurlijk om met een bos bloemen te kopen met bloemen die je moeder/vriendin/vrouw erg mooi vindt. Tegenwoordig zijn er zoveel bloemisten die op Moederdag bosjes bloemen bezorgen en ook nog eens een heel assortiment aan verschillende bossen bloemen hebben, er zit vast wel wat tussen! Typ in Google bos bloemen Moederdag en er komen een hele hoop sites voorbij die bosjes bloemen bezorgen. Kijk wel eventjes bij de voorwaarden of ze ook nog komen als je nu nog een bos bloemen wilt laten bezorgen.

Ontbijtje
Moeders vinden het ook super leuk om een ontbijtje op bed te krijgen, vooral als het onverwachts is!
Ik heb een aantal recepten voor jullie opgezocht. Als wij een ontbijtje op bed klaarmaakten was het vaak beschuit met aardbeien of een schaaltje aardbeien met suiker, een plak koek met boter, koffie met opgeklopte melk en een cacao-figuurtje en een leuk opgemaakt dienblad.

Ideetjes voor een ontbijt op bed zijn bijvoorbeeld pannenkoekjes. Het is tegenwoordig een trend om pannenkoekjes te eten met bijvoorbeeld diepvries fruit. Bosbessenpannenkoeken zijn pannenkoeken die nog gewoon op de traditionele manier gemaakt worden, maar ze zien er wel erg leuk en is misschien weer eens wat ander dan het standaard ontbijt. Je kunt ook kiezen voor de wat meer healthy pannenkoekjes gemaakt van banaan en ei. Houdt je moeder/vriendin/vrouw van yoghurt, kijk dan eens naar deze onbijtrecepten met yoghurt. Je kunt er ook voor kiezen om een ontbijtje te maken met ei. Wat ik wel heel leuk vind als je een ei gebruikt, is een ei in een hart vormpje (zie de foto's hieronder).Is je moeder/vriendin/vrouw op dieet, dan heb ik hier ook wat recepten voor een light ontbijt.



Hartvormig ei voor een gekookt of gebakken ei
Een leuke kaart of een gedicht
Je moeder/vrouw/vriendin vind het vast ook erg leuk om een lieve kaart of brief te krijgen. Het allerleukste is dan om er een tekst in te zetten die echt vanuit je eigen gevoel komt. Schrijf in de kaart/brief bijvoorbeeld hoeveel je van haar houdt, hoe dankbaar je haar bent, hoe blij je bent dat ze je moeder is of dat jullie samen zijn. Alles is goed, als het maar uit je hart komt. Ben je goed in gedichten schrijven? Maak dan een leuk gedichtje, hoe persoonlijker, hoe leuker. Maar een leuk gedicht van internet kan natuurlijk ook altijd prima!

Er zijn nog enorm veel andere dingen die je kunt doen of maken voor je moeder/vriendin/vrouw, Kijk eens op deze site voor meer ideeën.

Onze moederdag
Het is mij gelukt om mijn memo-bord af te krijgen! Dus die geef ik straks als ze wakker is. Ook heb ik een E-card gestuurd met een leuke tekst, ik had namelijk niet genoeg tijd om zelf een kaart te knutselen. Ik hoop dat ze er erg blij mee is, omdat ik deze keer niet een cadeau uit de winkel heb gekocht dat ze leuk vindt, maar echt mijn tijd hebt besteed aan een cadeau. Ik vind het vaak leuker om iets te geven waar je echt heel druk mee bent geweest, maar tegelijk vraag ik mij dan af of mijn moeder dan niet liever iets uit de winkel had gekregen. Mijn vader heeft bloemen voor mijn moeder gekocht en Jordy heeft volgens mij niks gekocht.. tjah, hij denkt nooit aan dat soort dingen. Meestal als ik een idee heb, kopen we wel iets samen, maar nu heb ik er dus voor gekozen om geen cadeau te kopen.
Verder gaan we vandaag naar Walibi! Vorig weekend zou het slecht weer worden dus hadden we besloten het deze zondag te gaan doen. Ik heb er ontzettend veel zin in, omdat ik al heel lang niet meer bij een pretpark ben geweest.
Het memo-bord (écht zelf gemaakt, niet gekocht!)
Wat gaan jullie vandaag doen?

Reacties

Populaire berichten