Leestip/budget tip: De prins op het verkeerde paard

Voor iedereen die nog een leuk boek nodig heeft voor op vakantie of in de zomer heb ik een leestip. Ik vind het altijd leuk om te lezen, maar ik heb er niet echt de rust voor om te gaan zitten of liggen lezen. Omdat ik nu minimaal 3 keer in de week naar Enschede moet reizen, neem ik altijd een boek mee voor in de trein. Vrijdag heb ik het boek 'De prins op het verkeerde paard' uitgelezen, een leuke aanrader voor iemand die van luchtige verhalen houdt.

Een vrolijke Romeo en Julia. Als tiener was Maddy Harvey een lelijk eendje. Ze droeg een ziekenfondsbrilletje, had scheve tanden en elke dag een bad-hair-day. Maar nu is ze een mooie zwaan. Als ze Kerr McKinnon ontmoet is het liefde op het eerste gezicht. Dagen later ontdekt ze wie hij werkelijk is en dan beginnen de moeilijkheden. Gelukkig kan een verhaal à la Romeo en Julia ook heel komisch uitpakken!
In het boek maak je kennis met vele personages, maar dat is heel makkelijk te volgen. Het hele verhaal heeft zijn wortels in het stadje Ashcombe, waar in het verleden een tragisch ongeluk is geweest, waardoor één familie een andere familie niet kan uitstaan.
Daarnaast heeft de lokale pub een bareigenaar die nogal grof is tegen zijn vriendin. Zijn vriendin probeert zichzelf constant wijs te maken dat hij maar een grapje maakt.
Het perfecte meisje van vroeger, en ook oud beste vriendin van Maddy, keert terug naar de stad vanwege littekens in haar gezicht waardoor zij zich niet meer thuis voelt in London. Eenmaal thuis krijgt ze een hoop voor haar kiezen. 

Dit zijn slecht een paar personages en een beknopte omschrijving van wat er zich in het verhaal afspeelt. Ik denk dat als ik meer vertel over het boek, dat ik de meeste dingen verklap, dus dat doe ik dan maar niet.

Ik vind het boek echt een aanrader! Sowieso vind ik de boeken van Jill Mansel heerlijk om te lezen. Zo heb ik al eerder 2 verhalen van Jill Mansell gelezen die in één boek zijn gedrukt: Versier me dan/Gemend dubbel en dat waren ook heerlijke boeken om te lezen.

Het boek hebben mijn moeder en ik gekocht bij de Plus (supermarkt), waar die slechts €5,- kostte en daarom is het ook een handige bespaar tip. Ook bij Bol.com kun je het boek voor een goedkope prijs bestellen. Het boek met de originele cover is iets goedkoper bij Bol.com dan het boek met de cover die ik gelezen heb.

Heb je zelf nog een leuke leestip of heb je al eens boeken van Jill Mansell gelezen?

Reacties

Populaire berichten