3 easy smoothies (bowls)

Smoothies zijn gezond en heel makkelijk om mee te nemen. Ik vind het tijd voor een paar makkelijke, superlekkere smoothie recepten.

Voor deze smoothies heb je niet veel ingrediënten nodig. De belangrijkste is rijpe banaan. Zelf houd ik niet van smoothies met heel veel ingrediënten, maar ook daar ga ik mee aan het experimenteren.

Smoothie #1: Banana&Cinnamon
Benodigdheden:
Blender
Rijpe bananen
Kaneel
Water

1♦ Doe zoveel rijpe bananen als je wilt gebruiken in een blender met eventueel wat water. Wil je gewoon een smoothie maken voor een groot glas, dan zijn 2 rijpe bananen denk ik voldoende. Ik gebruik er altijd meer, net zoals de meeste veganisten. Power on!

2♦ Giet de helft van de banaan smoothie in een glas en voeg daarna kaneel toe. Giet daarna de andere helft van de smoothie in het glas en roer de mix door elkaar. Doe er een leuk rietje in en je kunt je glas eventueel nog leuk decoreren.
Je kunt bij het maken van de smoothie eventueel ook nog spinazie of andere bladgroente toevoegen. De groente proef je nagenoeg niet als je kaneel toevoegt en je krijgt weer wat vitaminen en groente binnen. Smoothies met groente zonder kaneel heeft niet mijn voorkeur.
De reden dat ik geen kaneel in de blender doe, is omdat kaneel een bruine aanslag kan veroorzaken in je blender. Kaneel is heel hardnekkig om schoon te maken en dat wil je voorkomen!

Smoothie #2: Banana&Strawberry
Benodigdheden:
Blender
Rijpe bananen
(bevroren) Aardbeien
Water

1♦ De verdeling banaan/aardbei ligt aan je smaak. Hoe meer aardbeien je toevoegt, hoe meer de smoothie ook smaakt naar aardbeien. Ik gebruik vaak tussen de 100 of 125 gram aardbeien. Voeg daarna zoveel bananen toe als je wilt, ook hier geldt als je gewoon een smoothie in een glas wilt, zal 1 banaan of zullen 2 kleine bananen voldoende zijn. Voeg eventueel wat water toe.
2Voeg water toe en mix de ingrediënten met de blender. Giet het daarna in een glas, doe er een leuk rietje in en decoreer je glas eventueel als je dat leuk vindt.
Yummie!

Smoothie #3: Creamy Mango
benodigdheden:
Blender
Rijpe Banaan
(bevroren) Mango
Water

1♦ Doe zo'n 100 gram (bevroren) mango en 1 rijpe banaan of 2 kleine bananen in de blender voor een glas. Zelf maak ik grotere smoothies, waardoor ik meer mango en banaan toevoeg.

2♦ Voeg eventueel een klein beetje water toe en  blenden maar! Als de substantie nog te dik is, kun je wat meer water toevoegen en blenden totdat je tevreden bent met de substantie. Giet het in een glas, kies een rietje uit en decoreer je glas of niet.

Optie: Je kunt de smoothie ook in een grote kom doen, dan krijg je een smoothie bowl. Je kunt de bowl dan toppen met (gedroogd) fruit, noten, muesli, cacao(saus), kokosnoot en noem zo maar op! Voor een bowl als maaltijd zou ik wel aanraden om meer bananen en eventueel ander fruit te gebruiken, omdat je anders niet genoeg binnenkrijgt, tenzij je ernaast nog wat anders eet natuurlijk.



Reacties

  1. Ik heb ze wel eens eerder gehad maar het blijven allemaal heerlijke combinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, enorm eenvoudig, maar super lekker!

      Liefs,
      Lucinda

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten