Een korte terugblik op 2015

Ik wil iedereen fijne kerstdagen wensen en alvast een gelukkig nieuwjaar!


Ik hoop dat je dit jaar mooie dingen hebben mogen mee maken, jezelf hebt mogen ontplooien of hervinden als jij jezelf kwijt was. Was 2015 juist een jaar waarin je veel tegenslagen hebt gehad? Dan hoop ik dat je de kracht hebt gevonden om je erdoorheen te slaan en dat je sterker aan 2016 kunt beginnen. 

Voor mij was 2015 een jaar waarin veel veranderd is. Ik ben na twee tussenjaren eindelijk begonnen aan mijn eerste studie en woon ik nu op mezelf. Ik ben op persoonlijk gebied grenzen gaan verleggen, uitdagingen aangegaan en ik heb mezelf wat meer ontwikkeld.

Wat betreft mezelf gaat het beter. Mijn eetstoornis is er nog, maar ik kan er veel beter mee omgaan. Ik kan over eten praten, ik kan en mág eten lekker vinden, ik probeer altijd voldoende binnen te krijgen en ik blog er zelfs over.  Dat laatste had ik nooit verwacht, ik zei altijd tegen mezelf dat ik never zou gaan bloggen over eten. Ik kan er dus veel beter mee omgaan. Natuurlijk heb ik nog mijn angsten rondom eten, maar ik zie eten niet langer als vijand, maar als basisbehoefte - wat het natuurlijk ook is. Dat maakt ook dat ik terugkijk op de jaren dat het echt slecht ging. Het was gewoon geen pretje. 

Kerst was bij ons geen kerst, maar dagen vol spanning. Eten, veel eten, verboden voedsel, wat ik ook nooit at. Maar ondanks dat ik het niet at, durfde ik er niet eens bij in de buurt te zijn, het was mijn grootste vijand. Mijn ouders hielden daardoor rekening met mij en kerst was daarom ook niet echt speciaal en anders dan normaal. In 2012 liep de spanning zelfs zo ver op dat ik op Tweede Kerstdag weggelopen ben van huis en daarna zeven weken niet meer thuis heb gewoond.
Heftig, maar het was wel fijn om in een omgeving te zijn waar de spanning niet zo hoog opliep zoals thuis.

Dit jaar wordt het anders: ik wil er een onvergetelijke kerst van maken! Het eten is een uitdaging, omdat het dit jaar wel weer anders wordt, maar ik ga er van genieten. Samen koken met mijn moeder (ik natuurlijk veganistisch), spelletjes doen en familie en vrienden om me heen. 
Nogmaals wens ik jullie voor 2016 een ontzettend positief jaar toe vol liefde, vriendschap, geluk, nieuwe ontwikkelingen, dromen & kansen.

Hebben jullie plannen deze kerst?





Reacties

  1. Hoi Lucinda,

    Het is een beetje laat om je nog fijne kerstdagen te wensen, maar ik hoop dat je het heel gezellig hebt (gehad). Ik wens je het allerbeste toe voor 2016. Maak er een prachtjaar van!

    Liefs,
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Lisanne,

      Dankjewel! Ik heb me vermaakt :D
      Hoe was jou kerst?
      Ik wens jou ook het allerbeste toe!

      Liefs,
      Lucinda

      Verwijderen
    2. Dank je! Mijn kerst was ook leuk. :)

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten