Kruidvat producten #1 - Caring Warm Vanilla Bodylotion


Ik heb mijn tentamen Mens & Media net achter de rug en daardoor gunde ik me eventjes wat tijd om mijn beloofde blog te maken. Sorry dat het dit weekend niet gelukt is, maar ik probeerde me te focussen op mijn tentamen. Het verzorgen van mijn huid vind ik altijd enorm belangrijk. Ik gebruik o.a. handcrème, dag- en nachtcrème, gezichtsscrub en natuurlijk een goede bodylotion.
Zoals ik in mijn eerdere blog al geschreven had, had ik altijd het idee dat de huismerk producten van de Kruidvat nooit van goede kwaliteit zijn. Maar om eerlijk te zijn ben ik een beetje te voorbarig geweest. Het product waar ik nu ontzettend tevreden over ben is de Caring Warm Vanilla Bodylotion. Mijn drijfveer om toch de eigenmerk producten te gebruiken, is omdat de Kruidvat niet op dieren test! Alle andere vertrouwde merken helaas wel...

De geur van de bodylotion haalde me meteen over... hij ruikt zo enorm lekker! 
Maar eerst even over wat de claims zijn van de Kruidvat op de site:
''Verwen je huid met deze voedende bodylotion. De vanille laat je huid heerlijk zacht aanvoelen en de shea butter houdt de conditie van je huid op peil. Kruidvat Caring Warm Vanilla Bodylotion trekt snel in en beschermt tegen uitdrogen.''

Op de fles staat:
''Kruidvat Bodylotion Caring is een bodylotion met voedende ingrediënten en warme vanillegeur die de huid heerlijk zacht laat aanvoelen. De rijke formule met vanille-extract en huidconditionerende sheaboter is speciaal ontwikkeld om de huid eens goed te verwennen. Bovendien beschermt de bodylotion de huid tegen uitdrogen. Kruidvat Bodylotion Caring wordt snel door de huid opgenomen.''

Mijn vraag in de winkel was of de claims wel betrouwbaar zouden zijn en of het mijn huid echt zou hydrateren. Ik zat ook te twijfelen over de andere bodylotions van het huismerk, omdat deze voor alle huidtypen is en niet speciaal voor de droge huid. Maarja, de geur deed me overhalen.

Naast sheaboter zitten er nog andere oliën in: Macadamia olie in (macadamia ternifolia seed oil), zonnebloemolie (helianthus annuus seed oil), saffloer olie (safflower oil) en palmolie (palm oil aminopropanediol esters). Dit zijn allemaal oliën die helpen bij een droge huid, het herstellen van je huid en je huid zacht laat aanvoelen.
De bodylotion is overigens dermatologisch goedgekeurd.

De ingrediënten:

Ik kan jullie vertellen: je huid wordt er ontzettend zacht van, je ruikt heerlijk, de bodylotion hydrateert en trekt sneller in dan je verwacht. Het is namelijk een wat dikkere bodylotion, waardoor het lijkt alsof deze niet snel intrekt. 


Zo ziet de bodylotion eruit zonder het goed uit te smeren
Als student zijnde vind ik deze bodylotion erg goedkoop voor zijn kwaliteit en inhoud: €1.99 voor 400 ml.

Reacties

Populaire berichten